Kære kunder,
Vi takker dig, fordi du valgte Lagreentouch.fr til at købe dine planter. For at sikre den bedst mulige oplevelse, bedes du læse nedenstående information omhyggeligt, før eller efter du modtager dine planter.
Hvordan vi arbejder
Hos La Green Touch udvælger vi de bedste producenter, som er direkte ansvarlige for at sende dine ordrer. Dette undgår en ekstra mellemmand, hvilket er bedre for planeten og din pengepung. Dine planter sendes fra Holland og transporteres hurtigt til Frankrig. Transporten foregår i to faser: DPD henter pakken i Holland og Chronopost overtager til levering i Frankrig.
I dag er vi stolte af at have en leveringssuccesrate på 92%, hvilket demonstrerer vores ekspertise inden for levering af levende produkter og vores 6 års erfaring på dette område. Det kan dog ske, at nogle planter kommer i dårlig stand, eller at der ligger lidt jord spredt ved åbning af kassen.
Vær sikker på, vi finder altid en løsning, når klagen er berettiget. Vi beder også om din forkælelse, da disse er levende produkter. Vi gør alt hvad vi kan for at garantere den bedst mulige kvalitet.
Vigtigt: Du har 5 dage fra leveringsdatoen til at indgive en klage, ellers vil vi ikke være i stand til at besvare din anmodning.
Efter modtagelse af din ordre
Accepter pakken: Accepter altid pakken, selvom emballagen er beskadiget. Planten kan være i god stand, og det er det, der betyder mest. Afvisning af pakken vil medføre længere tid til at behandle anmodningen. Tag billeder og indgiv en klage for at strømline udvekslinger.
Udpakning: Så snart du modtager din pakke, skal du forsigtigt fjerne dine planter fra kassen. Håndter dem med forsigtighed for at undgå at beskadige blade eller stilke.
Placering: Placer dine planter på et lyst sted, men ude af direkte sollys. Undgå at placere dem i nærheden af en varmekilde.
Vanding: Tjek fugten i potteblandingen ved at røre ved overfladen. Hvis jorden er tør, vand let. Nogle planter kan have brug for et par timer til et par dage for at tilpasse sig deres nye miljø.
Fælles problemer og løsninger
Let beskadigede planter: Hvis nogle ark er i stykker eller beskadiget under transporten, så fortvivl ikke. Skær forsigtigt beskadigede blade af. Nye sunde blade vil vokse i erstatning.
Gulnede blade: Planter kan lide stress under transport, og nogle blade kan blive gule. Placer dem et lyst sted, og lad fotosyntesen gøre sit arbejde. Bladene skal vende tilbage til deres normale farve efter et par dage.
Spildt pottejord: Hvis du finder pottemuld i kassen, skal du blot lægge den tilbage i potten. Det vil ikke påvirke plantens sundhed.
Pakke ikke modtaget: Hvis Chronopost erklærer din pakke leveret, selvom du ikke har modtaget den, før du kontakter os, skal du starte med at spørge dine naboer eller tjekke din postkasse. Hvis du ikke kan finde det, så kontakt os.
Fjernrelæpunkt: Hvis din pakke bliver leveret til et fjernt relæpunkt, opfordrer vi dig kraftigt til at prøve alt for at afhente den. Dette vil undgå yderligere forsinkelser og komplikationer i behandlingen af din anmodning.
Vigtigt: Chronopost er en uafhængig service, og vi har desværre ingen kontrol over deres drift. Vi udvalgte dem for deres seriøsitet, deres leveringshastighed og deres ekspertise. Hvis udbringeren ikke ringer til dig, eller hvis din pakke bliver leveret til et relæpunkt, mens du var hjemme, kan vi desværre ikke gøre noget ved det. Der kan opstå leveringsproblemer, uanset om det er hos La Green Touch eller andre steder. Vi beder dig derfor om at være mild.
Krav og undtagelser
Accepterede krav:
- Forkerte planter: Hvis vi har sendt en anden art end den du har bestilt.
- Forkert antal: Hvis antallet af modtagne planter ikke stemmer overens med din ordre.
- Forkert størrelse: Hvis planten er kortere eller længere med mere end 10% eller hvis pottestørrelsen afviger med mere end 2 cm.
- Pakke ikke modtaget: Hvis Chronopost erklærer din pakke leveret, selvom du ikke har modtaget den, før du kontakter os, skal du starte med at spørge dine naboer eller tjekke din postkasse. Hvis du ikke kan finde det, så kontakt os.
For at indgive en klage skal du udfylde klageskema og vedhæft billeder, hvis din kravtype kræver det. For beskadigede planter har vi brug for et generelt foto af planten og et foto af det beskadigede område. For størrelsesproblemer skal du tage et billede med en lineal eller et målebånd, der måler fra bunden af potten.
Uaccepterede klager:
- Planter med spildt jord.
- Hvis du på forhånd har anmodet om en ændring fra Chronopost: udskyd en leveringsdato eller levering til et relæpunkt.
- Planter, hvis størrelse afviger med mindre end 10 %, eller hvis potte afviger med mindre end 2 cm.
- Planter med knækkede eller gulnede blade: Disse problemer løser sig normalt efter et par dage.
- Efter 5 dages levering.
Bemærk: Det er ikke muligt at returnere, da vi sælger levende produkter. Der er derfor ingen fortrydelsesret.
Kontrol af ordreoplysninger
For at sikre hurtig levering forberedes ordrer generelt meget hurtigt. Hvis du har indtastet en forkert adresse eller anmodet om en rettelse, kan vi ikke garantere, at din anmodning bliver opfyldt. Det samme gælder for en ændring af dato eller ændring af en ordre.
Tips til vedligeholdelse
For detaljerede råd om pleje af dine planter, se vores blog. Du finder specifikke vejledninger til hver type plante, vandingstips, lys og meget mere.
Kontakt og support
Hvis du på trods af alle disse forholdsregler har brug for yderligere hjælp, så tøv ikke med at kontakte os via vores klageskema eller på mail til hello@lagreentouch.fr. Nous Vi er her for at hjælpe dig og sikre, at dine planter trives i deres nye miljø.
Tak for din tillid og forståelse.
Det Grønne Hold