Generelle salgsbetingelser
Præambel
Disse generelle salgsbetingelser gælder for alle salg gennemført på hjemmesiden. Det grønne strejf.
Hjemmesiden www.lagreentouch.fr er en service af:
- Milly og Co
- beliggende 7 rue Notre Dame, 94120 Fontenay sous bois Frankrig
- Webstedets URL-adresse: www.lagreentouch.fr
- e-mail: hello@lagreentouch.fr
Hjemmesiden Det grønne strejf sælger følgende produkter: planteterrarium eller ethvert andet produkt relateret til indendørs plantedekoration.
Kunden erklærer at have læst og accepteret de generelle salgsbetingelser forud for afgivelse af sin ordre. Godkendelse af ordren udgør derfor accept af de almindelige salgsbetingelser.
Artikel 1 - Principper
Disse generelle betingelser udtrykker alle parternes forpligtelser. I denne forstand anses køber for at acceptere dem uden forbehold.
Disse generelle salgsbetingelser gælder med udelukkelse af alle andre betingelser, og især dem, der gælder for salg i butikker eller gennem andre distributions- og marketingkanaler.
De er tilgængelige på hjemmesiden Det grønne strejf og vil, hvor det er relevant, have forrang frem for enhver anden version eller ethvert andet modstridende dokument.
Sælger og køber er enige om, at disse generelle betingelser udelukkende regulerer deres forhold. Sælger forbeholder sig retten til at ændre sine generelle betingelser fra tid til anden. De vil være gældende, så snart de er lagt online.
Hvis en salgsbetingelse manglede, ville den blive anset for at være underlagt den gældende praksis i fjernsalgssektoren, hvis virksomheder har hovedkontor i Frankrig.
Artikel 2 - Indhold
Formålet med disse generelle betingelser er at definere parternes rettigheder og forpligtelser i forbindelse med onlinesalg af varer, som sælger tilbyder til køber, fra hjemmesiden Det grønne strejf.
Disse betingelser vedrører kun køb foretaget på siden af Det grønne strejf og leveres udelukkende på det franske fastland eller på Korsika. For enhver levering i de franske oversøiske territorier eller i udlandet skal du sende en besked til følgende e-mailadresse: contact@lagreentouch.fr.
Disse indkøb vedrører følgende produkter: planteterrarium eller ethvert andet produkt relateret til indendørs plantedekoration.
Artikel 3 - Præ-kontraktuelle oplysninger
Køber anerkender at være blevet informeret, inden han afgiver sin ordre og indgår kontrakten, på en læsbar og forståelig måde, om disse generelle salgsbetingelser og om alle de oplysninger, der er anført i artikel L. 221-5 i forbrugerloven.
Følgende oplysninger sendes til køberen på en klar og forståelig måde:
- ejendommens væsentlige karakteristika;
- varens pris og/eller metoden til beregning af prisen
- og, hvis det er relevant, alle ekstra transport-, leverings- eller portoomkostninger og alle andre mulige omkostninger, der skal betales.
- i mangel af øjeblikkelig udførelse af kontrakten, datoen eller fristen, inden for hvilken sælgeren forpligter sig til at levere varen, uanset prisen;
- oplysninger vedrørende sælgerens identitet, dennes post-, telefon- og elektroniske kontaktoplysninger og hans aktiviteter, dem, der vedrører juridiske garantier, det digitale indholds funktionaliteter og, hvor det er relevant, dets interoperabilitet, eksistensen og betingelserne for implementering af garantier og andre kontraktmæssige betingelser.
Artikel 4 - Bekendtgørelsen
Køber har mulighed for at afgive sin bestilling online, fra onlinekataloget og ved hjælp af formularen, der vises der, for ethvert produkt, inden for de tilgængelige lagerbeholdninger.
Køber vil blive informeret om manglende tilgængelighed af produktet eller den bestilte vare.
For at ordren kan valideres, skal køber acceptere, ved at klikke hvor det er angivet, disse generelle betingelser. Han skal også vælge adresse og leveringsmetode og til sidst validere betalingsmetoden.
Salget vil blive betragtet som endeligt:
- efter at have sendt køberen bekræftelse på accept af ordren fra sælger via e-mail;
- og efter afhentning hos sælger af hele prisen.
Enhver ordre udgør accept af priserne og beskrivelserne af de produkter, der er til rådighed til salg. Enhver tvist på dette punkt vil finde sted inden for rammerne af en eventuel udveksling og garantierne nævnt nedenfor.
I visse tilfælde, herunder manglende betaling, forkert adresse eller andet problem med købers konto, forbeholder sælger sig retten til at spærre købers ordre, indtil problemet er løst.
For spørgsmål vedrørende sporing af en ordre, skal køber kontakte kundeservice via e-mail: hello@lagreentouch.fr
Artikel 5 - Elektronisk signatur
Onlinelevering af købers bankkortnummer og den endelige validering af ordren vil udgøre et bevis på købers aftale:
- betaling af skyldige beløb i henhold til købsordren,
- underskrift og udtrykkelig accept af alle udførte operationer.
I tilfælde af svigagtig brug af bankkortet opfordres køber til, så snart denne brug er noteret, at kontakte sælger på e-mail: hello@lagreentouch.fr
Artikel 6 - Ordrebekræftelse
Sælger giver køber en kopi af kontrakten via e-mail.
Artikel 7 - Bevis for transaktionen
Computeriserede optegnelser, opbevaret i sælgers computersystemer under rimelige sikkerhedsforhold, vil blive betragtet som bevis for kommunikation, ordrer og betalinger mellem parterne.Arkiveringen af indkøbsordrer og fakturaer udføres på et pålideligt og holdbart medium, der kan fremvises som bevis.
Artikel 8 - Produktinformation
De produkter, der er omfattet af disse generelle betingelser, er dem, der vises på sælgers hjemmeside, og som er angivet som solgt og afsendt af sælger. De tilbydes så længe lager haves.
Produkterne er beskrevet og præsenteret med størst mulig nøjagtighed. Men hvis der kan være opstået fejl eller mangler i denne præsentation, kan sælger ikke holdes ansvarlig.
Fotografierne af produkterne er ikke kontraktlige.
Artikel 9 - Pris
Sælger forbeholder sig retten til at ændre sine priser til enhver tid, men forpligter sig til at anvende de gældende priser, der er angivet på ordretidspunktet, afhængigt af tilgængelighed på denne dato.
Priserne er angivet i euro. De tager ikke hensyn til leveringsomkostninger, faktureret yderligere og angivet før validering af ordren. Priserne tager hensyn til den moms, der er gældende på bestillingsdagen, og enhver ændring i den gældende momssats vil automatisk blive afspejlet i prisen på produkterne i netbutikken.
Hvis en eller flere skatter eller bidrag, især miljømæssige, skulle skabes eller ændres, enten op eller ned, kan denne ændring afspejles i produkternes salgspris.
Artikel 10 - Betalingsmetode
Der er tale om en betalingspligtsordre, hvilket betyder, at afgivelse af ordre indebærer betaling fra købers side.
For at betale for sin ordre har køber efter eget valg alle de betalingsmetoder, som sælger har stillet til rådighed for ham og opført på sælgers hjemmeside. Køber garanterer over for sælger, at han har de bemyndigelser, der eventuelt er nødvendige for at bruge den betalingsmetode, han har valgt, ved validering af bestillingsformularen. Sælger forbeholder sig retten til at suspendere al ordrestyring og levering i tilfælde af afslag på autorisation til betaling med kreditkort fra officielt akkrediterede organisationer eller i tilfælde af manglende betaling. Sælger forbeholder sig især retten til at nægte at udføre en levering eller at honorere en ordre fra en køber, som ikke helt eller delvist har betalt en tidligere ordre, eller med hvem en betalingstvist er under behandling.
Betaling af prisen sker fuldt ud på ordredagen i henhold til følgende vilkår:
med betalingskort .
Betaling af prisen sker fuldt ud , i henhold til følgende betingelser: ved betalingskort .
3X 4X MED GEBYRER
Betaling for din ordre i 3 eller 4 rater med kreditkort fra 100 € af køb op til 3000 € med Oney Bank.
https://www.payplug.com/hubfs/CGV%20PayPlug%20Oney%20pour%20CGV%20site%20marchand.pdf "
Artikel 11 - Tilgængelighed af produkter - Tilbagebetaling - Løsning
Undtagen i tilfælde af force majeure eller i perioder med lukning af onlinebutikken, som tydeligt vil blive annonceret på hjemmesidens hjemmeside, vil forsendelsestiderne, inden for grænserne af tilgængelige lagerbeholdninger, være dem, der er angivet nedenfor.Forsendelsestiderne løber fra datoen for registrering af ordren angivet på ordrebekræftelsens e-mail.
For leveringer på det franske fastland og på Korsika er leveringstiden 3 til 7 hverdage for standardlevering og 24 timer i Ile de France for ekspreslevering, fra dagen efter den, hvor køberen afgav sin ordre, i henhold til følgende vilkår: Savemypaquet, Milly And Co. Senest vil fristen være 30 hverdage efter indgåelse af kontrakten.
For leveringer i de franske oversøiske territorier eller et andet land, vil leveringsbetingelserne blive specificeret til køberen fra sag til sag.
I tilfælde af manglende overholdelse af aftalt leveringsdato eller -frist skal køber inden aftalens ophævelse pålægge sælger at udføre den inden for en rimelig tillægsfrist.
I mangel af udførelse ved udløbet af denne nye periode, kan køber frit hæve kontrakten.
Køber skal gennemføre disse successive formaliteter ved anbefalet brev med kvittering for modtagelsen eller skriftligt på et andet varigt medium.
Kontrakten vil blive betragtet som opsagt, når sælgeren har modtaget brevet eller skriftligheden, der informerer ham om denne beslutning, medmindre den professionelle i mellemtiden har efterkommet det.
Køber kan dog straks hæve kontrakten, såfremt de ovenfor anførte datoer eller frister for ham udgør en væsentlig betingelse for kontrakten.
I dette tilfælde, når kontrakten ophører, er sælger forpligtet til at tilbagebetale køberen for alle indbetalte beløb, senest inden for 14 dage efter den dato, hvor kontrakten blev opsagt.
Hvis det bestilte produkt ikke er tilgængeligt, vil køber blive informeret så hurtigt som muligt og vil have mulighed for at annullere sin ordre. Køber vil herefter have valget mellem at anmode om enten tilbagebetaling af de indbetalte beløb senest 14 dage efter betaling, eller ombytning af produktet.
Artikel 12 - Leveringsbetingelser
Levering betyder overdragelse til forbrugeren af fysisk besiddelse eller kontrol med varen. De bestilte produkter leveres i henhold til ovenstående betingelser og frister.
Produkterne leveres til den adresse, som køberen har angivet på bestillingsformularen, køberen skal sikre sig dens nøjagtighed. Enhver pakke, der returneres til sælger på grund af en forkert eller ufuldstændig leveringsadresse, vil blive sendt igen for købers regning. Køber kan på sin anmodning få tilsendt en faktura til faktureringsadressen og ikke til leveringsadressen, ved at validere den til dette formål afgivne mulighed på bestillingssedlen.
Hvis køber er fraværende på leveringsdagen, vil leveringspersonen efterlade et visitkort i postkassen, som gør det muligt at afhente pakken på det sted og i den angivne tid.
Hvis den originale emballage på leveringstidspunktet er beskadiget, revet i stykker eller åbnet, skal køber herefter kontrollere varernes stand. Hvis de er blevet beskadiget, skal køber afvise pakken og notere et forbehold på følgesedlen (pakke afvist pga. åben eller beskadiget).
Køber skal på følgesedlen og i form af håndskrevne forbehold ledsaget af sin underskrift angive enhver uregelmæssighed vedrørende leverancen (skade, manglende produkt i forhold til følgesedlen, beskadiget pakke, ødelagte produkter osv.).
Denne verifikation anses for udført, når køberen eller en af denne bemyndiget person har underskrevet følgesedlen.
Køber skal derefter bekræfte disse forbehold over for fragtføreren ved anbefalet post senest to arbejdsdage efter modtagelsen af varen/varerne og sende en kopi af dette brev pr. fax eller simpel post til sælger på den adresse, der er angivet i vejledningen . lovlig af webstedet.
Hvis produkterne skal returneres til sælger, skal de være genstand for en returanmodning til sælger inden for 14 dage efter levering. Enhver klage fremsat uden for denne frist kan ikke accepteres. Returnering af produktet kan kun accepteres for produkter i deres originale stand (emballage, tilbehør, instruktioner osv.).
Artikel 13 - Leveringsfejl
Køber skal samme dag for levering eller senest den første hverdag efter levering fremsætte enhver påstand om leveringsfejl og/eller manglende overensstemmelse af produkternes art eller kvalitet i forhold til de angivelser, der fremgår af ordren. form. Enhver klage fremsat efter denne frist vil blive afvist.
Klagen kan indgives pr e-mail: hello@lagreentouch.fr.
Enhver reklamation, der ikke er fremsat i overensstemmelse med reglerne defineret ovenfor og inden for tidsfristerne, kan ikke tages i betragtning og fritager sælger for ethvert ansvar over for køber.
Efter modtagelse af reklamationen vil sælger tildele et byttenummer for det eller de pågældende produkter og meddele det via e-mail til køber. Ombytning af et produkt kan først finde sted, efter at byttenummeret er tildelt.
I tilfælde af en leverings- eller byttefejl skal ethvert produkt, der skal ombyttes eller refunderes, returneres til sælgeren som helhed og i dens originale emballage, af Colissimo Recommended, til følgende adresse: 127 avenue Anatole France - 94600 Choisy le roi
Returneringsomkostninger er sælgers ansvar.
Artikel 14 - Produktgaranti
Lovlig garanti for overensstemmelse og juridisk garanti for skjulte defekter
Det grønne strejf garanterer varernes overensstemmelse med kontrakten, hvilket giver køberen mulighed for at fremsætte en anmodning i henhold til den juridiske garanti for overensstemmelse i henhold til artiklerne L. 217-4 ff. i forbrugerkodeksen eller garantien for defekter i den solgte ting betydningen af artiklerne 1641 ff. i den civile lovbog.
- køberen nyder godt af en periode på 1 uge fra levering af ejendommen til at handle;
- køberen kan vælge mellem at reparere eller udskifte varerne i henhold til omkostningsbetingelserne i artikel L. 217-17 i forbrugerkodeksen;
Derudover erindres det:
- den juridiske garanti for overensstemmelse gælder uafhængigt af den kommercielle garanti angivet nedenfor;
- køberen kan beslutte at gennemføre garantien mod skjulte fejl ved den solgte vare i henhold til artikel 1641 i civilloven.I dette tilfælde kan han vælge mellem at annullere salget eller at reducere prisen i overensstemmelse med artikel 1644 i civilloven.
Kommerciel garanti
De solgte produkter er også omfattet af en kommerciel garanti, der har til formål at garantere deres overensstemmelse og sikre tilbagebetaling af købsprisen, ombytning eller reparation af varerne. Den dækker ikke defekter forårsaget af unormal eller fejlagtig brug eller som følge af en årsag, der ikke er relateret til produkternes iboende kvaliteter.
Artikel 15 - Fortrydelsesret
I henhold til artikel L221-28 i forbrugerkodeksen, fortrydelsesretten gælder ikke for levende eller letfordærvelige varer såsom planter, sæt og terrarier.
Beskadigede, snavsede eller ufuldstændige produkter returneres ikke.
Artikel 16 - Force majeure
Eventuelle omstændigheder uden for parternes kontrol, der forhindrer udførelsen under normale betingelser af deres forpligtelser, betragtes som årsager til fritagelse for parternes forpligtelser og resulterer i deres suspension.
Den part, der påberåber sig ovennævnte omstændigheder, skal straks underrette den anden part om deres hændelse samt om deres forsvinden.
Alle uimodståelige kendsgerninger eller omstændigheder, uden for parterne, uforudsigelige, uundgåelige, uafhængige af parternes vilje og som ikke kan forhindres af sidstnævnte, trods alle rimeligt mulige bestræbelser, vil blive betragtet som force majeure. Følgende betragtes udtrykkeligt som tilfælde af force majeure eller tilfældige hændelser ud over dem, der normalt fastholdes af franske domstoles retspraksis: blokering af transportmidler eller forsyninger, jordskælv, brande, storme, oversvømmelser, lynnedslag, nedlukning af telekommunikationsnetværk eller vanskeligheder, der er specifikke for telekommunikationsnetværk uden for kunder.
Parterne vil mødes for at undersøge begivenhedens virkning og blive enige om betingelserne for, at udførelsen af kontrakten skal fortsætte. Såfremt force majeure varer i mere end tre måneder, kan disse almindelige betingelser opsiges af den skadelidte.
Artikel 17 - Intellektuel ejendomsret
Indholdet af hjemmesiden forbliver sælgerens ejendom, den eneste ejer af de intellektuelle ejendomsrettigheder til dette indhold.
Købere forpligter sig til ikke at gøre brug af dette indhold; enhver hel eller delvis gengivelse af dette indhold er strengt forbudt og kan udgøre en lovovertrædelse af forfalskning.
Artikel 18 - Informationsteknologi og friheder
De personlige data, som køberen oplyser, er nødvendige for at behandle deres ordre og udarbejde fakturaer.
De kan meddeles til sælgers partnere, der er ansvarlige for udførelse, behandling, forvaltning og betaling af ordrer.
Behandling af oplysninger kommunikeret via hjemmesiden Det grønne strejf er erklæret til CNIL.
Køber har en permanent ret til indsigt, ændring, berigtigelse og indsigelse med hensyn til oplysninger vedrørende ham. Denne ret kan udøves på de betingelser og i henhold til de vilkår, der er defineret på siden. Det grønne strejf.
Artikel 19 - Delvis ikke-validering
Hvis en eller flere bestemmelser i disse almindelige betingelser anses for ugyldige eller erklæres sådanne i henhold til en lov, en forskrift eller efter en endelig afgørelse truffet af en kompetent domstol, bevarer de øvrige bestemmelser deres fulde kraft og deres anvendelsesområde.
Artikel 20 - Ikke-fritagelse
Det forhold, at en af parterne ikke drager fordel af en misligholdelse fra den anden side af nogen af de forpligtelser, der henvises til i disse generelle betingelser, kan ikke for fremtiden tolkes som et afkald på den pågældende forpligtelse.
Artikel 21 - Titel
I tilfælde af vanskeligheder med fortolkning mellem nogen af titlerne, der står i spidsen for klausulerne, og nogen af klausulerne, vil titlerne blive erklæret for ikke-eksisterende.
Artikel 22 - Aftalens sprog
Disse generelle salgsbetingelser er skrevet på fransk. I tilfælde af at de er oversat til et eller flere fremmedsprog, vil kun den franske tekst være autentisk i tilfælde af en tvist.
Artikel 23 - Mægling
Køberen kan ty til konventionel mægling, især til Forbrugermæglingskommissionen eller til eksisterende sektormæglingsorganer, eller til enhver alternativ metode til tvistbilæggelse (for eksempel mægling) i tilfælde af en tvist.
Artikel 24 - Gældende lov
Disse generelle betingelser er underlagt anvendelsen af fransk lov. Den kompetente ret er byretten for tvister, hvis beløb er mindre end eller lig med € 10.000, eller landsretten for tvister, hvis beløb er større end € 10.000.
Dette er tilfældet for materielle regler såvel som for formelle regler. I tilfælde af tvist eller klage vil køber som prioritet kontakte sælger for at opnå en mindelig løsning.
§ 25 - Beskyttelse af personoplysninger
Data indsamlet:
Personlige data indsamlet på denne side er følgende :
Kontoåbning: når du opretter brugerkontoen, deres navn, fornavn, e-mailadresse; telefonnummer; postadresse;
Forbindelse: når brugeren opretter forbindelse til hjemmesiden, registrerer sidstnævnte især deres for- og efternavn, forbindelsesdata, brugsdata, lokationsdata og betalingsdata.
Profil: brugen af de tjenester, der leveres på hjemmesiden giver dig mulighed for at indtaste en profil, som kan indeholde en adresse og et telefonnummer.
Betaling: som en del af betalingen for de produkter og tjenester, der tilbydes på hjemmesiden, registrerer den økonomiske data vedrørende brugerens bankkonto eller kreditkort.
Meddelelse: når hjemmesiden er brugt for at kommunikere med andre medlemmer, er data vedrørende brugerens kommunikation underlagt midlertidig opbevaring.
Cookies: Cookies bruges som en del af brugen af siden. Brugeren har mulighed for at deaktivere cookies fra deres browserindstillinger.
Brug af personlige data
Formålet med de personlige data, der indsamles fra brugere, er at levere hjemmesidens tjenester, deres forbedring og vedligeholdelse af et sikkert miljø. Mere specifikt er anvendelserne som følger :
- adgang til og brug af hjemmesiden efter bruger ;
- ledelse af drift og optimering af hjemmesiden ;
- organisering af betingelserne for brug af betalingstjenester ;
- verifikation, identifikation og autentificering af data transmitteret af brugeren ;
- at give brugeren mulighed for at kommunikere med andre brugere af hjemmesiden ;
- implementering af brugerassistance ;
- personalisering af tjenester ved at vise annoncer baseret på brugerens browserhistorik i henhold til deres præferencer ;
- forebyggelse og afsløring af bedrageri, malware (ondsindet software) og håndtering af sikkerhedshændelser ;
- håndtering af mulige tvister med brugere ;
- afsendelse af kommercielle og reklamemæssige oplysninger baseret på brugerpræferencer.
Deling af personlige data med tredjeparter
Personoplysninger kan blive delt med tredjepartsvirksomheder i følgende tilfælde :
- når brugeren anvender betalingstjenester, til implementering af disse tjenester, hjemmesiden er i kontakt med tredjeparts bank- og finansielle virksomheder, som den har indgået kontrakter med ;
- når brugeren i de gratis kommentarområder på hjemmesiden offentliggør information, der er tilgængelig for offentligheden ;
- når brugeren giver en tredjeparts hjemmeside tilladelse til at få adgang til deres data ;
- når hjemmesiden bruger tjenester fra tjenesteudbydere til at yde brugersupport, annoncering og betalingstjenester.Disse tjenesteudbydere har begrænset adgang til brugerdata, som en del af udførelsen af disse tjenester, og har en kontraktlig forpligtelse til at bruge dem i overensstemmelse med bestemmelserne i de gældende regler om beskyttelse af personoplysninger ;
- hvis loven kræver det, hjemmesiden kan overføre data for at reagere på klager indgivet mod hjemmesiden og overholde administrative og retlige procedurer ;
- hvis hjemmesiden er involveret i en fusion, erhvervelse, overførsel af aktiver eller betalingsstandsning, kan det være nødvendigt at overføre eller dele hele eller dele af sine aktiver, herunder personoplysninger. I dette tilfælde vil brugerne blive informeret, før personlige data overføres til en tredjepart.
Sikkerhed og privatliv
Hjemmesiden implementerer organisatoriske, tekniske, softwaremæssige og fysiske tiltag i form af digital sikkerhed for at beskytte persondata mod ændring, ødelæggelse og uautoriseret adgang. Det skal dog bemærkes, at internettet ikke er et helt sikkert miljø og hjemmesiden kan ikke garantere sikkerheden ved transmission eller lagring af oplysninger over internettet.
Implementering af brugerrettigheder
I overensstemmelse med de regler, der gælder for personoplysninger, har brugerne følgende rettigheder, som de kan udøve ved at indgive deres anmodning til følgende adresse: contact@lagreentouch.fr.
- adgangsretten : de kan udøve deres ret til adgang til at kende de personoplysninger, der vedrører dem. I dette tilfælde, før gennemførelsen af denne ret, hjemmesiden kan anmode om bevis for brugerens identitet for at verificere dens nøjagtighed.
- ret til berigtigelse : hvis de personlige data opbevares af hjemmesiden er unøjagtige, kan de anmode om, at oplysningerne opdateres.
- retten til at slette data : Brugere kan anmode om sletning af deres personlige data i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslove.
- retten til begrænsning af behandlingen : brugere kan anmode om webstedet at begrænse behandlingen af personoplysninger i overensstemmelse med de hypoteser, som GDPR giver.
- ret til at gøre indsigelse mod databehandling : brugere kan gøre indsigelse mod, at deres data behandles i overensstemmelse med de antagelser, der er fastsat i GDPR.
- retten til portabilitet : de kan hævde, at hjemmesiden giver dem de personlige data, som de har fået for at overføre dem til en ny hjemmeside.
Udviklingen af denne klausul
Hjemmesiden forbeholder sig retten til at foretage enhver ændring af denne klausul vedrørende beskyttelse af personlige data til enhver tid. Hvis der foretages en ændring af denne persondatabeskyttelsesklausul, vil hjemmesiden forpligter sig til at offentliggøre den nye version på sit websted.Hjemmesiden vil også informere brugerne om ændringen via elektronisk post inden for en minimumsperiode på 15 dage før ikrafttrædelsesdatoen. Hvis brugeren ikke er enig i vilkårene i den nye formulering af persondatabeskyttelsesklausulen, har han mulighed for at slette sin konto.
Tillæg:
Fortrydelsesformular
(skal udfyldes af forbrugeren,
og sendes med anbefalet brev med kvittering for modtagelsen,
inden for en periode på højst 14 dage efter datoen for indgåelse af servicekontrakten)
Fortrydelsesformular
Til opmærksomhed fra: Milly og Co beliggende på: 127 avenue Anatole France - 94600 Choisy le roi e-mailadresse: hello@lagreentouch.fr
Jeg meddeler dig hermed, at jeg fortryder kontrakten vedrørende leveringen af tjenesten, bestilt den: .........
For- og efternavn på forbrugeren: ................ Forbrugeradresse: ................
Dato: ................
Forbruger signatur
|
__________________________________________________________________
Bilag
Forbrugerkode
Artikel L. 217-4: "Sælger leverer varer i overensstemmelse med kontrakten og er ansvarlig for enhver mangel på overensstemmelse, der eksisterer på leveringstidspunktet.
Han er også ansvarlig for overensstemmelsesfejl, der opstår som følge af emballagen, monteringsvejledningen eller installationen, når dette har været hans ansvar i henhold til kontrakten eller er udført på hans ansvar."
Artikel L. 217-5: “Ejendommen overholder kontrakten:
1° Hvis den er egnet til den brug, der normalt forventes af lignende varer, og, hvor det er relevant:
- hvis det svarer til beskrivelsen givet af sælgeren og har de kvaliteter, som sidstnævnte præsenterede for køberen i form af en prøve eller model;
- hvis den frembyder de egenskaber, som en køber med rette kan forvente under hensyntagen til de offentlige erklæringer fra sælgeren, producenten eller dennes repræsentant, især i reklamer eller mærkning;
2° Eller hvis den har de karakteristika, der er defineret ved gensidig aftale mellem parterne eller er egnet til enhver særlig brug, som køberen ønsker, meddelt sælger, og som denne har accepteret."
Artikel L. 217-6: "Sælgeren er ikke bundet af producentens eller dennes repræsentants offentlige erklæringer, hvis det godtgøres, at han ikke kendte dem og ikke lovligt var i stand til at kende dem."
Artikel L. 217-7: ”Overensstemmelsesmangler, der viser sig inden for en periode på fireogtyve måneder fra varens levering, formodes at foreligge på leveringstidspunktet, medmindre andet bevises For varer solgt brugt, er denne frist fastsat til seks måneder bekæmpe denne formodning, hvis den ikke er forenelig med varens art eller den påståede mangel på overensstemmelse."
Artikel L. 217-8: ”Køber har ret til at kræve, at varen er i overensstemmelse med kontrakten. Han kan dog ikke bestride overensstemmelsen ved at påberåbe sig en mangel, som han vidste eller ikke kunne have ignoreret, da han fik kontrakten. Det samme gælder, når manglen har sin oprindelse i de materialer, han selv har leveret.”
Artikel L. 217-9: ”I tilfælde af manglende overensstemmelse vælger køber mellem reparation og ombytning af varen. Sælger kan dog ikke gå videre efter købers valg, hvis dette valg medfører en omkostning, der er åbenbart uforholdsmæssig i forhold til den anden. metode, under hensyntagen til varens værdi eller manglens betydning. Han er derefter forpligtet til at fortsætte, medmindre det er umuligt, i overensstemmelse med den metode, som ikke er valgt af køberen."
Artikel L. 217-10: ”Hvis reparation og ombytning af varen er umulig, kan køber returnere varen og få prisen refunderet eller beholde varen og få en del af prisen refunderet. Den samme mulighed står åben for ham: 1° Hvis den anmodede, foreslåede eller aftalte løsning i henhold til artikel L. 217-9 ikke kan gennemføres inden for en måned efter købers klage; 2° Eller hvis denne løsning ikke kan ske uden væsentlig ulempe for ham under hensyntagen til ejendommens art og den anvendelse, han søger. Salget kan dog ikke annulleres, hvis den manglende overensstemmelse er mindre.”
Artikel L. 217-11: Anvendelsen af bestemmelserne i artikel L. 217-9 og L. 217-10 sker uden omkostninger for køber. Disse samme bestemmelser er ikke til hinder for tilkendelse af erstatning.
Artikel L. 217-12: "Handlingen som følge af den manglende overensstemmelse er foreskrevet to år fra leveringen af varen."
Artikel L. 217-13: "bestemmelserne i dette afsnit fratager ikke køberen retten til at udøve handlingen, der er et resultat af redhibitoriske defekter, som den følger af artiklerne 1641 til 1649 i den civile lovbog eller enhver anden handling af kontraktmæssig eller uden for kontraktuel karakter, som han er anerkendt ved lov."
Artikel L. 217-14: "Regresssøgsmålet kan udøves af den endelige sælger mod de efterfølgende sælgere eller mellemmænd og producenten af det materielle løsøre i overensstemmelse med principperne i den civile lovbog.
Artikel L. 217-15: "Den kommercielle garanti betyder enhver kontraktlig forpligtelse fra en professionel over for forbrugeren med henblik på tilbagebetaling af købsprisen, udskiftning eller reparation af varen eller levering af enhver anden service i forbindelse med ejendommen, ud over dennes juridiske forpligtelser rettet mod at garantere ejendommens overensstemmelse.
Den kommercielle garanti er genstand for en skriftlig kontrakt, hvoraf en kopi gives til køberen.
Kontrakten specificerer indholdet af garantien, betingelserne for dens gennemførelse, dens pris, dens varighed, dens territoriale udstrækning samt navn og adresse på garanten.
Derudover nævnes det klart og præcist, at sælgeren uafhængigt af den kommercielle garanti forbliver bundet af den juridiske garanti for overensstemmelse, der er nævnt i artikel L. 217-4 til L. 217-12 og det, der vedrører mangler ved det solgte, på de betingelser, der er fastsat i artiklerne 1641 til 1648 og 2232 i civilloven.
Bestemmelserne i artikel L. 217-4, L. 217-5, L. 217-12 og L. 217-16 samt artikel 1641 og første afsnit af artikel 1648 i civilloven er fuldt ud gengivet i kontrakten.
I tilfælde af manglende overholdelse af disse bestemmelser forbliver garantien gyldig. Køber er berettiget til at udnytte dette."
Artikel L. 217-16: ”Når køber i løbet af den kommercielle garanti, som blev givet ham under erhvervelse eller reparation af løsøre hos sælger, anmoder sælger om en reparation omfattet af garantien, tillægges enhver fastholdelsesperiode på mindst syv dage varigheden af garantien, der var tilbage at løbe.
Denne frist løber fra købers anmodning om indgreb eller tilrådighedsstillelse til reparation af den pågældende vare, hvis denne tilrådighedsstillelse er efter anmodningen om indgreb.
Civil Code
Afdeling 1641: ”Sælger er bundet af garantien for skjulte mangler ved det solgte, som gør det uegnet til det formål, det er bestemt til, eller som reducerer denne brug i et sådant omfang, at køber ikke ville have erhvervet det, eller ville have kun givet en lavere pris, hvis han havde kendt til dem."
Afdeling 1648: “Søgsmålet som følge af redhibitoriske mangler skal anlægges af køber, inden for to år efter opdagelsen af fejlen. I det tilfælde, der er omhandlet i § 1642-1, skal sagen anlægges med tvangsbøde inden for året efter den dato, hvor sælgeren kan frigøres for mangler eller mangler ved co. nformitet” tilsyneladende.