OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL
PLANTER
Jeg modtog en beskadiget plante, hvad skal jeg gøre ?
Jeg modtog en beskadiget plante, hvad skal jeg gøre ?
Ved modtagelse af din ordre, hvis dit anlæg er beskadiget, så tag et billede af det og skriv til os på hello@lagreentouch.fr så en diagnose kan stilles.
Hvor længe er mit anlæg garanteret ?
Hvor længe er mit anlæg garanteret ?
Dit anlæg er garanteret i en uge fra modtagelse af din ordre. Denne garanti dækker tilfælde, hvor planten udviser sygdom eller lider betydelig skade under levering. Men hvis du har ompottet din plante umiddelbart efter at have modtaget din pakke, påtager vi os intet ansvar for dens sundhedstilstand derefter.
Sådan vedligeholder jeg mit anlæg ?
Sådan vedligeholder jeg mit anlæg ?
Et vedligeholdelseshæfte er inkluderet i din pakke, der giver detaljerede råd. For information om korrekt vanding og placering af din plante henvises til hæftet. For specifik rådgivning såsom ompotning, gødning eller formering, se vores "Plejeark efter sort". For mere specifikke spørgsmål, tag et billede af din plante og send den til hello@lagreentouch.fr, vil vi således kunne stille en præcis diagnose.
Hvor længe kan min plante blive i kassen ?
Hvor længe kan min plante blive i kassen ?
Planter kan forblive i deres boks i op til 72 timer, men længere anbefales ikke. Tilstedeværelsen af lys er afgørende for at give planterne mulighed for at brødføde sig selv. En langvarig mangel på lys kan have negative konsekvenser for din plantes sundhed. Når du har modtaget din pakke, skal du sørge for at åbne kassen, fjerne forsigtigt planterne fra deres emballage, vande dem og placere dem et lyst sted uden direkte kontakt med solen.
Hvordan er mit anlæg pakket ?
Hvordan er mit anlæg pakket ?
Vi lægger stor vægt på at pakke dit anlæg i vores miljøvenlige kasser, designet til at blive genbrugt. Beskyttelsesforanstaltninger er inkluderet i pakken for at sikre, at planten forbliver på plads under rejsen fra vores værksted til dit hjem. Hvis du støder på problemer ved ankomsten, så tag billeder af pakken samt planten, når den er taget ud af emballagen, så kontakt os på hello@lagreentouch.fr ! Vi vil undersøge situationen nøje og tilbyde dig en passende løsning så hurtigt som muligt.
Hvor kommer planterne fra ?
Hvor kommer planterne fra ?
Vores planter er nøje udvalgt af vores planteeksperter. Vi samarbejder med producenter i Frankrig og Europa, som tilbyder kvalitetsplanter, i en miljøansvarlig tilgang.
Er det nødvendigt at ompotte min plante ved modtagelse ?
Er det nødvendigt at ompotte min plante ved modtagelse ?
Det anbefales at vente flere uger, før du ompotter din plante. Visse arter er faktisk følsomme over for miljøændringer, og øjeblikkelig ompotning kan have skadelige konsekvenser for deres helbred. Dine planter har brug for tid til at tilpasse sig deres nye miljø. Vi foreslår, at du venter til næste forår med at overveje at ompotte dine planter. Men hvis din plante før denne periode viser tegn på, at den kræver ompotning, inviterer vi dig til at ompotte den.
Er plantekasserne inkluderet i min plante ?
Er plantekasserne inkluderet i min plante ?
Plantepotterne vist på billederne følger ikke med planten. Planterne sendes i deres oprindelige voksepotte.
LEVERING
Jeg har kun modtaget en del af min ordre, hvad skal jeg gøre ?
Jeg har kun modtaget en del af min ordre, hvad skal jeg gøre ?
Det kan ske, at din ordre bliver leveret i flere pakker, og det andet sporingsnummer er muligvis ikke nævnt i din ordreoversigt. Vi inviterer dig til at kontakte os på hello@lagreentouch.fr ved at oplyse dit ordrenummer. Dette giver os mulighed for at finde din pakke og give dig det sporingsnummer, der er knyttet til den anden pakke.
Jeg vil være fraværende under levering, hvad skal jeg gøre ?
Jeg vil være fraværende under levering, hvad skal jeg gøre ?
I tilfælde af fravær under levering er der forskellige muligheder for dig. Du kan bruge din pakkesporing til at planlægge en senere levering på en dato, der passer dig. Det er også muligt at tilføje leveringsinstruktioner til leveringspersonen, som giver dem mulighed for at aflevere din pakke på et relæsted, hos en nabo eller hos din værge. Så selvom du ikke er til stede, vil du uden bekymringer kunne modtage din pakke.
Hvad skal jeg gøre, hvis min ordre blev leveret til et relæpunkt, men jeg ikke kan afhente den ?
Hvad skal jeg gøre, hvis min ordre blev leveret til et relæpunkt, men jeg ikke kan afhente den ?
Hvis du ikke kan afhente dine varer på afhentningsstedet, og afhentningsperioden på 14 dage udløber, vil pakken blive returneret til os. Hvis din ordre ikke indeholder planter, er der to muligheder:
1. Du ønsker ikke at modtage din ordre igen: vi kan refundere produkterne, med undtagelse af leveringsomkostninger.
2. Du ønsker at modtage din ordre: yderligere leveringsomkostninger vil være nødvendige.
Men hvis din ordre består af planter, er det vigtigt at bemærke, at disse planter ankommer i dårlig stand til vores værksted. Da der er tale om levende produkter, vil planterne desværre ikke overleve efter denne periode uden vanding eller lys. I dette tilfælde kan en tilbagebetaling ikke overvejes. Hvis du gerne vil have ordren returneret til dig, skal du betale forsendelsesomkostningerne og anlægsomkostningerne igen.
Hvornår modtager jeg min ordre ?
Hvornår modtager jeg min ordre ?
Når du har bestilt, har du valgt en leveringsdato, som vi bestræber os på at overholde. Det er dog vigtigt at bemærke, at lejlighedsvise leveringsforsinkelser kan forekomme og er uden for vores kontrol. Hvis du har spørgsmål vedrørende placeringen af din pakke, så tøv ikke med at kontakte os på hello@lagreentouch.fr !
Sådan sporer du min levering ?
Sådan sporer du min levering ?
Efter din ordre blev afsendt, modtog du en e-mail fra transportøren med et sporingsnummer. Vi inviterer dig til at klikke på dette nummer for at spore din levering. Nogle gange kan denne e-mail lande i din junk- eller spam-mappe.
Det produkt, jeg modtog, svarer ikke til min ordre.
Det produkt, jeg modtog, svarer ikke til min ordre.
Hvis indholdet i din pakke ikke stemmer overens med det du har bestilt, så tag et billede af pakkens indhold og send det med dit ordrenummer til hello@lagreentouch.fr. Nous vil svare dig inden for 24 timer (undtagen weekender og helligdage). Hvis du ikke modtager et svar fra os efter et par dage, bedes du tjekke din spam eller junkmail, før du kontakter os igen.
Er det muligt at returnere mit anlæg ?
Er det muligt at returnere mit anlæg ?
Fortrydelsesfristen gælder ikke ved returnering af indendørs planter. Da der er tale om levende produkter, vil planterne ikke længere kunne returneres, når de først ankommer til vores værksted.
Der står at min ordre er leveret, men jeg har ikke modtaget den. Hvad skal man gøre ?
Der står at min ordre er leveret, men jeg har ikke modtaget den. Hvad skal man gøre ?
Hvis din pakkesporing indikerer, at levering er foretaget, men du ikke har modtaget din pakke, bedes du kontakte os på hello@lagreentouch.fr en med angivelse af dit ordrenummer. Før du gør det, foreslår vi, at du tjekker dit umiddelbare miljø, især med dine naboer eller din vicevært.
Hvad er leveringsomkostningerne ?
Hvad er leveringsomkostningerne ?
Leveringsomkostninger beregnes ud fra din geografiske placering. Vi anbefaler, at du færdiggør din kurv ved at indtaste dine kontaktoplysninger. Dette vil tillade automatisk beregning af gebyrer, før du går videre til betaling.
Jeg vil gerne annullere min ordre, er dette muligt ?
Jeg vil gerne annullere min ordre, er dette muligt ?
Hvis du ønsker at annullere din ordre, opfordrer vi dig til at kontakte os hurtigst muligt på hello@lagreentouch.fr med dit ordrenummer. Men hvis du kontakter os flere timer efter du har afgivet din ordre, og den allerede er ved at blive klargjort, kan vi desværre ikke annullere den.
Jeg har indtastet den forkerte leveringsadresse. Sådan ændres det ?
Jeg har indtastet den forkerte leveringsadresse. Sådan ændres det ?
Hvis du har begået en fejl ved at angive din adresse, råder vi dig kraftigt til at kontakte os hurtigst muligt på hello@lagreentouch.fr, med angivelse af dit ordrenummer. Hvis din ordre allerede er afsendt, vil vi ikke længere være i stand til at ændre den. Du skal personligt kontakte transportøren for at informere dem om enhver adresseændring.
Hvad skal jeg passe på med mit anlæg ved modtagelse af min ordre ?
Hvad skal jeg passe på med mit anlæg ved modtagelse af min ordre ?
Så snart du modtager din pakke, anbefaler vi, at du pakker dit anlæg omhyggeligt ud. Sørg også for at røre pottejorden omkring 2 til 3 cm dyb for at vurdere, om den kræver vanding. Afhængigt af dens sort, hvis jorden er fugtig, kan du vente et par dage før vanding. Hvis jorden er tør, betyder det, at det er tid til at vande den. Du kan placere planten på et lyst sted uden direkte sollys for at lade planten genvinde styrke. Der medfølger en plejevejledning i din pakke, hvor du kan finde alle vores anbefalinger til pleje af din plante.
Min plante er et par dage forsinket, hvad skal jeg gøre ?
Min plante er et par dage forsinket, hvad skal jeg gøre ?
Vores teams stræber efter at sende din ordre så hurtigt som muligt for at overholde den leveringsdato, du har valgt. Leveringstider afhænger dog af de leveringsudbydere vi samarbejder med, og vi har desværre ikke direkte kontrol over deres drift. Enhver forsinkelse i leveringen er ikke vores ansvar. Men hvis du har spørgsmål, så tøv ikke med at kontakte os på hello@lagreentouch.fr en med angivelse af dit ordrenummer. Dette vil give os mulighed for at finde din pakke og give dig de nødvendige oplysninger til gengæld.
TERRARIUM
Hvorfor købe et terrarium ?
Hvorfor købe et terrarium ?
Terrariet er en fremragende mulighed for dem, der ikke har en grøn tommelfinger eller for dem med en travl livsstil. Dette mini-økosystem kræver ingen vedligeholdelse, hvilket gør det til en enkel måde at introducere et naturligt touch i dit miljø og interiørdesign.
Sådan fungerer et terrariumøkosystem ?
Sådan fungerer et terrariumøkosystem ?
Når terrariet lukkes, stiger temperaturen i krukken og får planterne til at svede. Vanddamp strømmer ned ad væggene og når derefter rodsystemet i jorden og nærer planten. Luftfugtigheden forbliver derfor høj, og det er ikke nødvendigt at vande yderligere. Find flere oplysninger her
Jeg har lige modtaget mit terrarium, hvordan man vedligeholder det ?
Jeg har lige modtaget mit terrarium, hvordan man vedligeholder det ?
Åbn terrariet i 24 timer efter modtagelsen derhjemme, så det vænner sig til dets nye miljø, og luk det derefter. I de følgende uger, hvis der er meget kondens på væggene, skal du åbne den et par timer om dagen, indtil den stabiliserer sig. Find flere oplysninger her
Skummet bliver gult, hvad skal man gøre ?
Skummet bliver gult, hvad skal man gøre ?
Fjern moset fra terrariet og læg det i en stor skål med stuetemperatur vand, det skal blive grønt igen efter 30 minutter. Hvis dette ikke er tilfældet, har den ikke den nødvendige fugtighed til at udvikle sig. Hvis du ikke kan fjerne mosset fra terrariet, så læg det i blød i vand og lad terrariet stå åbent i 24 timer.
Mit terrarium kondenserer, hvad skal jeg gøre ?
Mit terrarium kondenserer, hvad skal jeg gøre ?
Hvis der er store vanddråber på krukkens vægge, skal du åbne terrariet 1 time om dagen for at sænke fugtighedsniveauet. Hvis dette ikke ændrer noget efter en uge, bliver du nødt til at flytte det (Er det for tæt på en væg? For tæt på et fjernsyn?). Hvis det er en let kondens, er det helt normalt, du kan lade det være lukket.
Mine planter rører ved krukkens vægge, hvad skal jeg gøre ?
Mine planter rører ved krukkens vægge, hvad skal jeg gøre ?
Klip bladene ved bunden, når de rører ved siderne af krukken. Fjern eventuelle blade, der måtte være faldet, eller fjern beskadigede. Lad derefter låget stå åbent i et par timer, så planterne heler ordentligt.
Insekter er til stede i mit terrarium, hvad skal man gøre ?
Insekter er til stede i mit terrarium, hvad skal man gøre ?
Myg : Vi råder dig til at fjerne så meget som muligt, derefter lægge en klud i blød i citrongræs eller basilikum æterisk olie og til sidst forsigtigt gnide toppen af glasset med det.
Snegle, snegle : Fjern dem, så de ikke lever af dine planter.
Mellus, rød edderkop : Skadelig for dine planter og dit terrarium! Det er absolut nødvendigt at behandle dem hurtigt med sort sæbe eller et insekticid.
Der er skimmelsvamp i mit terrarium, hvad skal jeg gøre ?
Der er skimmelsvamp i mit terrarium, hvad skal jeg gøre ?
Har du bemærket, at en hvid, bomuldsagtig aflejring har lagt sig på dine planter eller på jorden? Dette er et tegn på for høj luftfugtighed og mangel på lys. Fjern formen med en ren klud og skær de berørte blade af, lad derefter dit terrarium stå åbent i 48 timer og stil det i lyset.
Bladene på mine planter falder, bliver gule eller brune, hvad skal man gøre ?
Bladene på mine planter falder, bliver gule eller brune, hvad skal man gøre ?
Overskud eller mangel på vand (hvis jorden er tør, rehydrer mosen og din sammensætning, tværtimod, hvis dit økosystem er gennemblødt, lad det stå åbent i et par timer og luk det derefter).
Mangel på lys (hvis dette er tilfældet, flyt din miniaturehave og bring den så tæt på vinduet som muligt).
Brune pletter (ofte forårsaget af en svamp; fjern de berørte blade og lad dit terrarium stå åbent i et par dage, indtil fugtigheden fordamper).
Hvor længe er mit terrarium garanteret ?
Hvor længe er mit terrarium garanteret ?
Hvis du har købt et terrarium hos os for 1 måned siden eller mindre, kan vi udskifte dine planter gratis eller lave om på terrariet afhængigt af det opståede problem. Hvis der er gået mere end 1 måned, eller hvis dit terrarium kommer fra en anden butik, kan vi give dig et tilbud på udskiftning af dit terrarium på stedet eller via e-mail.
Jeg vil gerne bytte eller få refunderet mit terrarium.
Jeg vil gerne bytte eller få refunderet mit terrarium.
Hvis du ikke er tilfreds med det terrarium, du har valgt, har du mulighed for at bytte det eller få refunderet det inden for 1 uge, hvis terrariet er intakt.
KOKEDAMA
Hvorfor købe en Kokedama ?
Hvorfor købe en Kokedama ?
Det vil bringe et eksotisk, zen, afslappende og åbenlyst grønt præg til dit interiør. Den kan leve i mange år og kræver ikke meget vedligeholdelse (bad kun kuglen halvvejs i 5-10 minutter i en stor beholder med vand 1 til 2 gange om ugen afhængig af årstiden).
Hvad er en Kokedama ?
Hvad er en Kokedama ?
I Japan i 1990'erne betyder "koke" mos og "dama" en kugle, en kugle men også noget dyrebart. Den består af en kugle af mos fyldt med næringsstof lersubstrat, hvorpå en plante hviler.
Sådan vedligeholder du en Kokedama ?
Sådan vedligeholder du en Kokedama ?
Din kokedama kommer med en plejevejledning, men den er nem at vedligeholde. Her er alle vores tips:
Vanding : Vand din kokedama, når mosbolden begynder at tørre ud eller tynde ud.
Frekvens : Cirka 1 til 2 gange om ugen om vinteren og 2 til 3 gange om ugen om sommeren.
Metode : Skift dug og vanding direkte på mosbolden, indtil den bliver meget fugtig.
Hvor og hvordan placerer jeg min Kokedama i mit interiør ?
Hvor og hvordan placerer jeg min Kokedama i mit interiør ?
1. Ophængning ved hjælp af en snor.
2. Placeret på en dekorativ genstand (bøger, småsten osv.) for at forbedre den.
3. Placeret fladt på en hylde eller et møbel i en stue, en entré, et kontor... stort set hvor som helst, så længe det udsættes for indirekte lys, langt fra en varmekilde eller et træk.
DIY KIT
Sådan laver du mit terrarium ?
Sådan laver du mit terrarium ?
Med dit terrariumsæt modtager du også en forklarende guide til at lave dit terrarium trin for trin. Her, find også alle de detaljerede trin til at designe dit terrarium.
Jeg har ikke en grøn tommelfinger, vil jeg være i stand til at vedligeholde mit terrarium ?
Jeg har ikke en grøn tommelfinger, vil jeg være i stand til at vedligeholde mit terrarium ?
Bare rolig, at lave et terrarium er tilgængeligt for alle. Hvis du følger de forskellige trin nøje, vil der ikke være noget problem! Find vores tutorial-videoer på vores kanal youtube.
Hvor længe er mit terrariumsæt garanteret i ?
Hvor længe er mit terrariumsæt garanteret i ?
Planterne og mosset er garanteret i 1 uge ved modtagelse af terrariesættet hjemme hos dig. Hvis de er i dårlig stand, så send os et billede til hello@lagreentouch.fr.
TILBEHØR
Hvor længe er tilbehøret garanteret ?
Hvor længe er tilbehøret garanteret ?
Vi garanterer vores tilbehør (defekt, ødelagt, beskadiget) i 1 uge. Vi inviterer dig til at kontakte os på hello@lagreentouch.fr avec et foto eller video af produktet samt dit ordrenummer.
Jeg vil gerne bytte eller returnere mit produkt, hvad skal jeg gøre ?
Jeg vil gerne bytte eller returnere mit produkt, hvad skal jeg gøre ?
Green Touch tilbyder en uges garanti på alt vores tilbehør. Hvis du ønsker at returnere et produkt, kan du sende det tilbage til vores værksted. Returomkostninger vil ikke blive dækket af os.